4 Ağustos 2014 Pazartesi

Sakız Adası Araba Kiralamadan Gezilir Mi?

Evet, gezilir! Ben gitmeden önce harıl harıl araştırıp bu sorunun yanıtını aramıştım. Açıkçası ilk başta kayda değer bir şey bulamamıştım. Şehirler arası otobüsün kalkış saatlerine ulaşınca çok sevinmiştim. Şehir içi otobüsün varlığından sadece haberdardım, durağı ve saatleri konusunda bir bilgi bulamamıştım.

Araba kiralamadan nasıl gezilir?

Araba kiralamadan gezmenin iki yolu var: Şehirler arası veya şehir içi ulaşımı kullanmak.

Şehirler arası ulaşım

Şehirler arası ulaşımı KTEL otobüs firması sağlıyor. Terminal, Egeou Caddesi'nde No:14'de yer alıyor. Gümrükten çıktıktan sonra limanda ilerlerken gözünüz Green Bus Station tabelasında olsun. Büyük bir terminal beklemeyin, terminalden çok otobüs durağına benziyor.
Ben gümrüğün beş yüz, altı yüz metre ilerisinde gemi yolcularının kullandığı terminalde iki otobüs görünce şehirler arası terminal sanmıştım.

Aşağıdaki resimden yerini daha net görebilirsiniz:

Köylere ulaşım için bu otobüsleri kullanabilirsiniz. İstasyonun denize bakan ön tarafında cafe var. Otobüsler arka tarafındaki  Ladis caddedesinden kalkıyor.

Birkaç köyü bir arada içeren günlük turlar var. Turu tamamlamak size kalmış. Bilet fiyatının toplam yazdığı için ben turu alıyoruz zannetmiştim ancak tek tek bilet alıyorsunuz. Biletleri terminalden veya otobüs şoföründen alabilirsiniz. Fiyat farkı olmuyor.

Biz 11.30'da kalkan Emporios'a bilet almıştık. Buraya varışımız yaklaşık bir buçuk saat sürdü. 15.45'e kadar Mavra Volia'nın tadını çıkarıp Pirgi'ye giden otobüse bindik.

Pirgi'den 18.45'de kalkan otobüsle de Chios'a geri döndük.

Bilet Fiyatları:
  • Chios  -->  Emporios 3.50 €
  • Emporios ---> Pyrgi 1.60 €
  • Pyrgi --> Chios  2.70 €

Toplamda 7.80 € ya turu tamamladık.

Pirgi'den Chios'a Emporios üzerinden gidiyor. Emporios'tan binenlerden 3.50€ almasının sırrını çözemedik.
Pirgi'den Emporios'a gidince yine mi bir buçuk saat sürecek endişeleriyle boğuşurken farklı bir yoldan devam edince rahatladık. Dönüşte seramikleriyle ünlü köy Armolia'dan geçtik.

Bizim kullandığımız bu akıllı hat dışında aşağıdaki seçenekler de mevcut, Pazartesi'den Cuma'ya bu hattı kullanabilirsiniz. Hafta sonu için farklı saatler geçerli.
Kombine Seferleri - 1
 Kombine Seferleri - 6
 Kombine Seferleri - 7
8e3011:00 Chios - Komi
15:30 Komi - Mavra Volia (Emporios)
19:00 Mavra Volia (Emporios) - Chios
 CUMARTESİ HER Kombine-1
15:10 Mesta - Pirgi
17:15 Pirgi - Chios
 CUMARTESİ HER Kombine-2
15:25 Pirgi - Chios
Şehirler arası otobüs seferleriyle ilgili güncel saat bilgilerine buradan erişebilirsiniz.

Otobüsler oldukça eski, üzerindeki yazılardan Almanya'dan getirildiğini çıkarıyoruz.

İstasyondan aldığımız Mavra Volia Biletimiz

Otobüsten alınan bilet bir hayli ilginç. Sabit bir fiyat olmadığı için şoför elindeki farklı fiyatları gösteren biletlerden kesiyor. Örneğin bizim için 1.60€ x 4 'ten 6.40€ tutan biletimiz için 5€ + 1€ + 0.40€ bilet kesti.

Mavra Volia'dan Pirgi'ye giderken otobüsten aldığımız bilet

Şehir içi ulaşım

Durağın karşısındaki bilet gişesi
Şehir içi ulaşım durağı, tek yön olan Vasileos Georgiou caddesinde, haritada gördüğünüz Dimarchio'nun yaklaşık 100 metre ilerisinde yer alıyor.

Bilet gişesi de durağın karşısında, iki büfe arasında bulunuyor.

Duraktan Karfas otobüsünün yolunu gözlüyoruz.
Ulaşım Haritası
Şehir içi otobüsü de şehirler arası otobüsleri gibi Almanya'dan getirilmiş. Sağdaki resimde daha net görebileceğiniz ulaşım ağını  adada böyle bir ağ olmayacağını bildiğimiz için
  ilk önce şaşkınlıkla karşıladık. Gerek bu harita gerek otobüs içindeki Almanca uyarılar bu otobüsünde Almanya'dan gelmiş olduğunu gösteriyor.

Otobüs içinden bir görünüm
Karfas plajına buradan kalkan otobüsle gittik. Ne yazık ki bu otobsülerin saatlerine erişmek, şehirler arası otobüs saatlerine erişmek kadar kolay değil. Otobüs saatlerini Information'dan aldık. Gidiş yönü İngilizce olarak yazılmış ancak dönüş saatleri Yunanca'ydı. Information'daki görevli Karfas'tan kalkış saatlerini sarı ile işaretledi. Aşağıdan yaz saatlerine ulaşabilirsiniz:

Karfas Gidiş Yönü
Karfas Dönüş Yönü

Bilet gişesinden tek yön 1.5 €'ya biletimizi aldık. 11.55 otobüsüyle gittik, 15.45 otobüsüyle de döndük. Biletleri gişeden değil de otobüsten alınca 0.50 cent daha fazla ödeniyor. Dönüş biletimizi otobüsten aldığımız için 2 € ödedik.

Bileti nereye okutacağız diye düşünürken şoför elimden alıp yırttı.

Yolculuk yaklaşık 15 dakika sürüyor.

Karfas'tan Chios'a dönerken beklediğimiz durak

İnternette şehir merkezinden taksiyle Karfas'a 10€ tuttuğunu yazıyordu. Karfas'tan Chios'a dönüşümüz için durakta otobüs beklerken sık sık taksi  geçtiğini gördüm. Hatta bir tanesi durup nereye gideceğimizi sordu, otobüs beklediğimizi söyledik.