28 Mart 2010 Pazar

Polonya'da ne yenilir?

Polonya'ya ilk geldiğim günlerde yiyecek bir şeyler bulmak biraz sorun olmuştu. Hatta uçaktan indiğimde hava çoktan kararmıştı. Beni yurda getiren mentorumle birlikte su alacak yer aramıştık. Eğer açsanız ya da bir şeyler içmek istiyorsanız havalimanından bir şeyler almanızı tavsiye ederim.
Suyu 24 saat alkol satan bir yerden almıştım. "Niegazowana", bizim bildiğimiz normal su. "Gazowana" olan da bildiğimiz soda.
Birkaç gün Türkiye'den getirdiklerimi yemiştim. Sonrasında ilk ziyaretim Burger King'e oldu :) Tavuk burger menü. Burada Burger King olsun, Mc Donalds olsun, tavuk menüler hem çeşit olarak az hem de daha pahalı. Ama istemediğiniz kadar çok kebab dükkanı var. Tabi buralarda kebeab diye satılan bizim bildiğimiz döner. Türkiye kebabıyla çok ünlü. Hatta Polonyalı bir arkadaşım "Türkiye burada kebabla tanınır." demişti. Pek çok yerde "Turecki Kebab" yazıyor, içeriye memleket hasretiyle koşarak giriyoruz ama karşımıza Hindistanlı, Arap, Polonyalı ve daha bir çok milletten biri çıkıyor. Hatta artık Polonyalıların kafalarında oluşan Türk imajını da buna bağlıyorum. Bizi Araplara benzetiyorlar.
Geçen gün arkadaşlarla konuşurken burada Türkiye'den daha çok kebab dükkanı var demiştim. Herkes çok gülmüştü ama gerçekten de öyle. Mantar gibi :)
Bir de döner kesmek için özel bir makineleri var. Gayet teknolojik bir şey. Belki iştah kapatıcı bir benzetme olacak ama traş makinesi gibi bir şey.
Fiyatlara gelince 7 - 12 złoty arasında değişiyor. 1 TL' yaklaşık olarak 2 złoty'e karşılık geliyor fiyatlar o açıdan oldukça uygun.
Tavuğun lehçesinin de "Kurczak" olduğunu belirteyim.
Burada soğuk sandviç olayı da oldukça yaygın. Subway, Türkiye'ye oranla burada daha fazla şubeye sahip. Sayı ve dağılım olarak bizdeki Burger King'i, buradaki Subway gibi düşünebiliriz.
Bir de Polonya'ya özgü değişik ve güzel bir şey var ki o da şöyle uzun bir ekmek düşünün ikiye ayrılmış, üstüne kaşar, mantar isterseniz salam, sosis de koyuyorlar. Sonra fırınlıyorlar. Adı "Zapiekanka". Ben mantarlı ve kaşarlı yedim. Çok lezzetliydi. Resimde görüldüğü gibi isterseniz üstüne ketçap, mayanoz de koyabiliyorsunuz.
Diğer yandan Polonya tam bir tatlı cenneti. Öyle ki tuzlu bir şey bulmak neredeyse imkansız. Yani börekmiş, tuzlu kurabiyeymiş, poğaçaymış unutun. İyi ki çubuk kraker gibi evrensel bir şey var da hayat kurtarıyor. Tuzlu olduğunu düşünerek aldığınız hamur işi, tatlı çıkınca moralinizi bozmayın.
Yaşadığım turşu şokuna da değinmeden geçemeyeceğim. Yurt ve tuzlu, ekşi özlemiyle yanarken market rafında görüp sevinçle aldığımız turşu inanır mısınız o bile tatlı çıktı!!! Son nokta!!!
Tatlı demişken görünüşü waffle'a benzeyen ama yiyince pek de öyle olmadığı fark edilen GOFRY'den de bahsetmeden olmaz.
Nerede o içindeki bol malzeme yüzünden kapanmayan waffle'lar nerede? Burada genelde üzerine beyaz bir krema eğer çikolata deme gafletinde bulunursanız da üzerine kakao ekip veriyorlar. Yani o kadar nutellanız var, insan üzerine sürer verir diyorum her seferinde. Nutellamı da götürücem bundan sonra. :)
Malzeme olarak bizim wafflelarımıza göre oldukça fakir ama canınız waffle çektiğinde biraz olsun hasret giderebilirsiniz.





2 yorum:

  1. Şu yemek hassaslık dolayisından Türklerın dışariya hiç çikmaması gerekiyor. Ben anlamiyorum, biri o kadar midesıne düşkünse niye dışariya gidiyorki? Ben Polonyaya gelınce hemen domuz etı denedım ve inanılmaz güzel tadı var oğrendım, şimdi buranın yemekleri, shabovy, bigos, kielbasa, golonka, pierogi bizim türk yemeklerınden daha lezzetlı geliyor. Ve bişey farkettım, bu yemekler yedıkten sonra hiç ama hiç hasta olmuyorum. istanbulda a bile grip, hapşirme, öksurme oluyordum, burda taş gibı duruyorum. O yüzden tavsiye ediyorum bırakin bu yemek saçmaliklar ve herşeyi güzelce deneyin. Polonyalılar o yüzden böyle yapılı herifler oluyor, bizim gibı köse değil. Slm, Murat, Varşovadan. p.s. karar verdım, ben bu memleketı acayp beğendım ve burda kaliyorum.

    YanıtlaSil
  2. sen yakında dinde değişirsin ben söliyim arkadaşım .....gözüm gözüm kaybetme özünnn:))

    YanıtlaSil