20 Eylül 2010 Pazartesi

Banka Hesabı

Yurt dışına çıkınca paranızı kesintisiz mi çekmek istiyorsunuz? O zaman doğru yazıyı okuyorsunuz :)
Lafı hiç uzatmadan söyleyeyim: Hemen Yapı Kredi'de bir hesap açtırın. Şöyle ki, Yapı Kredi, bir Uni Credit üyesi. Peki bu ne anlama geliyor? Yani yurt dışında Uni Credit'e üye olan bankalardan hiç kesinti olmadan para çekebiliyorsunuz. Uni Credit, 22 ülkeden pek çok bankanın üyesi olduğu bir grup. Ben Polonya'da Bank Pekaosa'dan çektim paramı. Hiç kesinti olmuyor, komisyon almak da yok.

İşte Uni Credit'in faaliyet gösterdiği ülkeler: Avusturya, Azerbeycan, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Almanya, Macaristan, İtalya, Litvanya, Letonya, Kazakistan, Kırgızistan, Polonya, Romanya, Rusya, Slovakya, Sırbistan, Slovenya, Ukrayna ve Türkiye.

Tek yapmanız gereken gideceğiniz ülkede hangi bankanın bu gruba üye olduğunu öğrenmek. Bu adresten bilgi alabilirsiniz.

Eğer gideceğiniz ülkede Uni Credit üyesi bir banka yoksa, örneğin İspanya... Herhangi bir bankadan para çektiğinizde yani elinizde Türkiye'deki bir bankanın bankamatik kartını gidip herhangi bir bankamatiğe taktığınızda yaklaşık 5 tl civarında bir para komisyon olarak alınıyor. Yani korkulara kapılmanıza gerek yok. Yanınızda bankamatiğinizi götürün, Türkiye'den hesabınıza yatırılan parayı küçük bir kesintiyle çekin. Western Union, çok fazla komisyon alarak paranın yurtdışındaki hesabınıza aktarılması sağlıyor. Ben 5 ay Polonya'da kaldım. Yurt dışında hiç banka hesabı açtırmaya gerek duymadım.

8 yorum:

  1. Bu cok guzel bi haber:)
    Peki her şehrinde varmı bu bankadan?

    YanıtlaSil
  2. Nerede var nerede yok bu linkten öğrenebilirsin :)

    http://www.unicreditgroup.eu/en/Worldwide/Worldwide_presence.htm

    YanıtlaSil
  3. Acaba yapikredinin kredi kartlari da ayni sekilde bankamatik karti olarak kullanilabiliyor mu yurtdisinda? yani Turkiyeden birisi kredi kartinda tanimlanmis banka hesabina para yatirdiginda, yurtisinda YK kredi kartini atm karti olarak kullanip parayi cekebiliyor muyuz acaba bilginiz var mi? tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. Bankamatikleri kullanabilirsin, sorun olacağını sanmıyorum. Ama daha net bilgiyi yk müşteri temsilcilerinden alabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. çok ailen yanıt aradığım bir soru!!! ben yapı krediden hesap kartı aldım tamam,kredi kartı olarak da iş bankası kullanacağım ve bu ikisini de internet bankacılığından kontrol edeceğim.Şimdi sorum şu:internet bankacılığı için onay kodu genelde gelir ve bu da cep telefonua gelir ben avea yı kullanıyorum ve polonyada çekmeme ihtimali yüksek,o zaman ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  6. Polonya'dayken Avea'nın anlaşmalı olduğu bir operatör üzerinden hizmet alabileceksin. Sms gelir merak etme.

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle hızlı cevabınız için çok teşekkür ederim
    Polonya'da anlaşmalı olduğu hat play(P4) imiş.Ben orda Play hattı alınca avea numaramı kayılı olduğu bankalardan mesajlarım play hattı üzerinden mi gelecek? bunun için ek ne yapmam gerekecek?
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Hat alırsan hattını aldığın operatöründe abonesi olursun. Benim dediğim sadece hattın çekmesiyle ilgili. Eğer sen P4 alırsan ve onunla görüşürsen avea ile hiçbir ilgisi yok. Zaten oradayken kullanmak için bir Polonya hattı alırsan çok daha ekonomik olur.

    YanıtlaSil