10 Ekim 2010 Pazar

Erasmus İçin Ülke Seçimi

Erasmus maceram aslında İspanya ile başladı diyebilirim. Açıkçası bölümümüzün anlaşmalı olduğu ülkelerdeki okullar çok da iyi şehirlerde değildi. İspanya da Barcelona dışında diyebilirim :)

Ben de ilk olarak Alicante'yi seçmiştim. Oraya gidecektim. Alicante, Valencia yakınlarında oldukça turistik bir kent. Hakim olarak konuşulan dil İspanyolca. En azından Türkiye'de az da olsa eğitimini alıp da gidebileceğiniz bir ülke. Örneğin Barcelona, İspanyolca'dan çok Katalanca'nın konuşulduğu bir şehir. Dolayısıyla gideceğiniz okulun dili de Katalanca oluyor büyük ihtimalle.

Sonra, benden önce listede yer alan birinin seçtiği okul onu kabul etmedi. O da Alicante'yi resmen benim elimden aldı. İlk başlarda çok üzüldüm açıkçası. Yeniden tercih yaptım ve Polonya'yı seçtim. İyi ki de Polonya'yı seçmişim.

Barcelona'ya gittiğimde kaldığım hostelde İtalyan bir kızla tanışmıştım. İspanya'da gittiği yerleri anlatmıştı, Alicante'ye de gittiğinden bahsetti. Alicante tam anlamıyla turistik bir kentmiş. Yani her şey pahalı ve yapay biraz. Belki bu yorum biraz fazla abartılı oldu. Ancak İtalyan arkadaşımın anlattıkları ben de böyle bir izlenim bırakmıştı. Deniz, kum, güneş... Marmaris, Bodrum gibi bir yer.

Polonya'yı böyle seçmiştim işte. Zorunlu bir ikinci tercihle..

Aslında bu yazıyı, Polonya'ya gitmeyi düşünen bir arkadaşım için yazıyorum. Bir yeri seçerken hangi özelliklerine bakmalıyım diye sormuştu.

Bence gideceğiniz ülke ve okulu tamamen ne istediğinize karar verdikten sonra seçin.

Eğer erasmusa "just for fun" için gidiyorsan ünivesitenin ESN'i çok önemli. Çünkü ESN klüp olarak çok güzel aktiviteler düzenliyorlar ve erasmus öğrencilerinin kaynaşmasını sağlıyorlar.

Gideceğiniz yerin erasmus öğrencilerine verdiği önem orada geçireceğiniz süre açısından çok önemli. Polonya'daki ESN tam anlamıyla mükemmeldi. Bizimle her zaman çok ilgilendiler. Çok samimi bir ortam vardı. Örneğin şu an bir arkadaşım Fransa'da ve onun gittiği üniversite de ESN yok. Kalacak yer, konusunda çok sorun yaşadı. Oysa ben Polonya'ya gitmeden önce kalacağım yurt belliydi, beni havalimanından alacak bir mentorum vardı.

Eğlence açısından Polonya gerçekten iyi bir seçim. Her gece gidebileceğiniz bir yer var ve defalarca belirttiğim gibi çok ucuz.

Örneğin ben Erasmus'a Avrupa'da gezmek için gitmiştim, bu açıdan Polonya'ya iyi bir seçim oldu. Çünkü kalacak yere çok para vermiyordum ve paramı gezmek için harcıyordum.

Eğer ileride yurt dışında yüksek lisans yapmayı düşünüyorsanız, bence kuzey Avrupa ülkeleri iyi bir seçim olabilir. Erasmus yaparken gittiğiniz ülkeyi tanırsınız, gittiğiniz üniversitenin olanaklarını değerlendirip yüksek lisans için kalabilirsiniz.

Dediğim gibi biraz da sizin ne beklediğinize bağlı.

4 yorum:

  1. merhaba 2011-2012 tam yıl olarak polonyaya gideceğim (West Pomeranian University of Technology) universitem bu ama hiç bir bilgim yok polonyada halk dili olarak ingilizcemi baskın yani lehçe ögrenmeye gerek varmı? Birde okulum hakkında bilgiye sahipmisiniz?egetim dili falan?

    YanıtlaSil
  2. Üniversiten hangi şehirde? Genellikle derslerin hem İngilizce hem de Lehçe versiyonu oluyor. Ama gittiğin okula bağlı en doğru bilgiyi gideceğin okulun web sayfasından alabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar öncelikle yazılarınız için teşekkürler çok faydalandım ve bir soru sormak istiyorum. Bahar döneminde Slupsk şehrinde erasmus yapacağım sizce ulaşımımı nasıl yapmalıyım ?

    YanıtlaSil