6 Eylül 2010 Pazartesi

Yurt, Ev, Kalacak Yer

Bence Polonya'ya giden birinin kalacak yeri çok da dert etmesine gerek yok :) Evet, Polonya'ya gidecek sevgili erasmus öğrencileri, rahat olun. Çünkü Polonya'daki ESN klüpleri canavar gibi çalışıyor. Tabi iş başlangıçta size düşüyor. Öncelikle gideceğiniz okulun erasmus koordinatörleriyle hep iletişimde olun. Üniversitenin ESN klübü var mı yok mu bunu bir araştırın. Koordinatöre kalacak yere ihtiyacınız olduğunu sık sık hatırlatın ve mentor isteyin. Mentor, size her konuda yardımcı olacak kişi. Havalimanından alıp yurda yerleştirmeye, okuldaki ders kaydından tutun da partinin verileceği cluba götürmeye kadar pek çok konuda size yardımcı olacak bir mentor mutlaka isteyin.
Benim kalacağım yurdu, ESN ayarlamıştı. Polonya, Türkiye gibi değil. Yurt olanakları çok geniş. Okulun farklı standartlarda pek çok yurdu var. Örneğin benim yurdum üniversitenin en kötü yurduydu. Odada 2 kişi kalıyorduk. Aylık kişi başı yaklaşık 150 tl civarındaydı. Katta mutfak vardı. Tuvaletleri ve banyoları ortak kullanıyorduk. Bu arada yurtların karma olduğunu belirteyim. Hatta yurtta kalan aileler bile vardı. Bir Türk arkadaşım yan odada kalan kadının hamile olduğunu söylemişti de başta inanmamıştım. Sonra kendi yurdumda buna benzer bir vakayla karşılaşınca kabullendim bende.
Ben Türkiye'de okulun yurdunda kalıyordum. Bir oda da 4 kişiydik, ortak kullandığımız bir masa ve bir kitaplık vardı. Temizlik açısından Türkiye'deki yurdum çok öndedir ancak standartlar açısından interneti olsun, odanın iki kişilik olması, yurtta mutfağın olması vs. Polonya'daki yurdum daha iyiydi.
Yurda giriş-çıkış saati size kalmış. Gece saat 10'dan önce yurda misafir sokabiliyorsunuz, gece sizinle kalabiliyor. İster kendi odanızda misafir ediyorsunuz ister boş oda varsa düşük bir ücret ödeyerek orada kalmasını sağlayabilirsiniz.
Türkiye'de böyle bir şeyin imkanı yoktu benim yurdumda. Daha esnek olduğunu söyleyebiliriz.
Eğer evde kalmayı düşünüyorsanız bence bir süre yurtta kalın belki tanışacağınız Erasmuslarla eve çıkarsanız. Diğer yandan ortam açısından yurt daha iyi. Genellikle erasmus öğrencilerini aynı yurda yerleştiriyorlar. Kaynaşmak açısından oldukça iyi oluyor.

Kaldığım yurdun adı Tatrzanska, Park Lazierski'nin yakınında, Tatrzanska caddesinde yer alıyor. Centrum'dan 131 nolu otobüse binip Spacerova durağında inerek yurda kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Selam yazılarını okudum gercekten insanın bi an once gidesi geliyo :) .. erasmusla bu donem varsovada olucam fakat kalıcak yer sıkıntım var halen 27 sinde gidicek olmama ragmen .. bu yurt konusunda bana yardımcı olabılırmısın cok ihtiyacım var ..
    sin.grafik@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. yurt konusunda öncelikle gideceğin okuldan yardım istemen senin yararına olur. Çünkü bir şekilde yurt ayarlıyorlar. Ayrıca ESN ile irtibata geçebilirsin. http://www.pw.esn.pl/ bu sitenin bana çok yardımı olmuştu. Buradan hemen kendine bir mentor iste, yurt konusunda da buradan bir bilgi alabilirsin.
    En kötü ihtimalle hostelde kalabilirsin bir süreliğine, gecesi 15tl ye bir hostel bulabilirsin mesela.

    YanıtlaSil
  3. ben yurtların karma olmasından çok çekiniyorum.banyolar ne şekilde ortak yani ben duş alırken başkasının içeri dalma ihtimali nedir?
    bu bahar döneminde ben de gideceğim de...

    YanıtlaSil
  4. Yurtlar karma, ama seni bir kızla aynı odaya yerleştirirler, merak etme. Tuvaletler ortaktı. Her katta 2 tuvalet vardı. Duş alınan banyolar ise farklı. Kızların ki ayrı erkeklerin ki ayrı yani.
    Eğer şanslıysan odanın içerisinde tuvaleti olan bir yurtta kalabilirsin. Ya da 2-3 odanın ortak kullanımına açık bir banyo olabilir.
    Bu konuda rahat olmaya çalış, Polonyalılar gerçekten iyi insanlar. :)

    YanıtlaSil
  5. merhaba, ben 14 subatta varsovaya gidecegim warsaw universitye, ben ve diger 2 erasmuslu arkadasima yurt cikmadi,mentoruma belki baska yurt bulabilir misiniz diye sordugumda ise bunun imkansiz oldugunu hic yer olmadigini soylediler,bakariz dediler, internetten bakiniyorum ama nasil olacak gormeden etmeden sıkıntı duymaya başladım acikcasi ve 14 gunum kaldi :S nasil bulacagim konusunda fikrin var mi ,bence mentor da pek yardimci olmayacak gibi cunku

    YanıtlaSil
  6. Sen yine mentorüne sık sık hatırlat.Bir yandan da kiralık ev bak, zaten 3 kişiymişsiniz. Aslında çok rahat 3 kişi eve çıkabilirsiniz. Eğer ev olmaz diyorsan da geçici bir süre hostelde kalabilirsiniz. Birkaç yıl önce hostellerin geceliği 50 zilotiydi. 25 tl ye denk geliyordu. Geçici çözüm olarak deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  7. Kaldığın yurt Varşova merkezde miydi? Yurdundan irtibata geçebileceğim bi mail adresi var mıdır? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Ben gecen donem budapestede kaldim. Bunlarin www.budapestetur.com dan bir daire kiraladim . Sehrin tam merkezindeydi. Biraz pahaliydi ama degdi. Iki kisi kalmak herzaman iyidir derim. Canan

    YanıtlaSil