30 Mayıs 2010 Pazar

Barcelona

Barcelona, Barcelonaaa :) Şu ana kadar en çok sevdiğim şehir. Hatta "I love Barcelona" tshirtüm bile var. Barcelona'yı sevdim çünkü eğlence, deniz, paella, sıcak, akdeniz, kalabalık ve gürültülü... İstanbul'la aynı enlemde yer alması bile sevmek için bir neden diye düşünüyorum.

La Rampla, Barcelona'nın ünlü caddesi... Oldukça turistik. Bir buzdolabı süsü 3.5 euro mesela. Cadde üzerinde pek çok restaurant var. Biz de bunlardan birinde yerimizi alıp deniz ürünlü bir paella denedik, sangria içtik ve birkaç tapas yedik. Tapas, küçük kaplar içinde sunulan meze. Ben 3 çeşit tapas denedim.


Sangriayı devasal bir bardaktan içtik. Pipette, bardakta devasaldı. İçinde 1 litre sangria olduğunu düşünüyorum. Meyveli, tatlı bir şarap kokteyli. Resimde gördüğünüz gibi bir bardak sangriayı devirmiş mutlu bennnn :)

Paella, çok lezzettliydi. Bu arada bunu da belirteyim paella, -paeyya- diye okunuyor. Rehberimizin bize anlattığını size aktarıyorum.
Çok çok eski bir zamanda genç bir adam nişanlısını yemeğe davet etmiş. Evde ikram edeceği pek bir şey yokmuş. O da mutfaktaki mevcut şeyleri almış karıştırmış ortaya paella çıktmış.  Paella da  'por ella'  dan geliyormuş. 'por ella' İspanyolca'da 'onun için' (for her) anlamına geliyormuş. Kısacası ilk paella genç bir adam tarafından nişanlısına yapılmış. 



1 yorum:

  1. Afiyet olsun:) Hangi müzelere gidelim, biletlerini internetten önceden alalım mı, çok kuyruk oluyor mu?
    Kaç günde gezelim?

    YanıtlaSil