14 Eylül 2012 Cuma

Görüşme - Amerika Vizesi III


Randevum 09.45’teydi. Saat 08.45’te konsolosluk binasının önündeydim.
Girişte bulunan görevlilere ne zaman girebileceğimi soracaktım ki görevli “09.45’te randevusu olanlar içeri gelebilir.” dedi.  Yaklaşık 15-20 kişi sıraya girdi.
Aynı saatte bu kadar çok kişiye randevu vermelerine şaşırmıştım.

İçeri girerken güvenlik kontrolünden geçtik. Binaya cep telefonu sokmak yasak. Kontrolden geçtikten sonra asansörün önünde bir masada bulunan görevli bizi karşıladı. Evraklarımıza baktı. Pasaportu, banka dekontunu ve DS-160 formunun barkod sayfasını içeren onay sayfasını lastikledi ve uzattı. Onay sayfasında fotoğrafı olmayanların fotoğraflarını zımbaladı.

Asansör ile başvuru katına çıktık.  Başvuruların alındığı salon ve bu salona açılan koridorda sandalyeler vardı. Beklediğimden daha kalabalıktı. “Herkes Amerika’ya mı gidiyor?” dedim kendi kendime. Çünkü ağustos ayındaydık, Work and Travel için gidenler çoktan gitmişti, yoğunluk olmayacağını düşünüyordum. Belki Bayram kaynaklı olabilir diye düşündüm. Sonra vize başvurusu yapanların pek çoğunun Amerika’da eğitime gidecek öğrenciler olduğunu fark ettim.

Başvuru katına geldiğinizde önce numara alıyorsunuz. Bu numarayı tüm başvuru sürecinde kullanıyorsunuz. Ekranlarda sürekli numaralar değişiyor. Numaranızın karşısındaki vezneye gidip işleminizi yapıyorsunuz.
İlk işlem parmak izi vermek sonrasında vize görüşmesi için çağırıyorlar. Parmak izi verirken evraklarınızı alıyorlar. Parmak izi verdikten sonra tekrar vize görüşmesi için beklemeye başlıyorsunuz. Ben bu esnada yapılan görüşmeleri dinledim.  Pek çok kişi vize alabildi. Sadece 1 yıldır çalışmayan bir adama vize vermediler.

Sıra bana geldiğinde heyecanla yerimden kalktım, tam konuşmaya başlayacaktım ki birisi gelip görevliye sorular sormaya başladı. Kısa bir bekleme sürecinden sonra “Hi” diyerek konuşmaya başladım.
Görevli çok tatlı bir kadındı. Bana neden gitmek istediğimi, ne kadar süredir çalıştığımı sordu. Açıkçası DS-160 formunda yazdığım bilgileri teyit ettik diyebilirim. Formda adresini verdiğim kişinin kim olduğunu, Amerika’da görüşüp görüşmeyeceğimizi sordu.
Bunların dışında nereleri gezeceğimi, ne kadar kalacağımı anlattım. Sonrasında da 10 yıllık vizemi aldım. J
 Görüşme sonra erince kargo masasına gidip ödemenizi yapıyorsunuz.  O  kadar para verdim, kargoya da vermem herhalde diye düşündüm ama kargo da ücretli.
 Aynı gün akşam üstü kargodan gönderimin yola çıktığını haber aldım.
Böylece bir günde Amerika vizesi almış oldum. J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder