12 Eylül 2012 Çarşamba

Başvuru Süreci - Amerika Vizesi I


Merhaba,

Bu yazımda B1/B2 vizesi olarak bilinen turistik vize alma sürecinden bahsedeceğim.

Öncelikle yapmanız gereken vize görüşmesi için telefon ile randevu almak. 0212-340-4444 nolu telefonu arayarak randevu alabilirsiniz. Randevu almak ücretli. Telefonda kredi kartı sahibi ad/soyad, kredi kartı numarası ve CVC numarasını vererek ödemeyi gerçekleştirebilirsiniz. İsterseniz telefon etmeden 1 gün önce bankaya para yatırıp aldığınız PIN numarasını telefonda konuştuğunuz görevliye vererek randevu alabilirsiniz. Aynı aileden olmak şartıyla tek  ödemeyle birkaç kişi için randevu alabilirsiniz.

Ödemeyi yaptıktan sonra görevli size görüşme gün ve saatini söylüyor. Örneğin ben pazartesi günü aramıştım ilk önce bir hafta sonra salı gününe randevu verebileceğini söyledi. Sonra  aynı hafta cuma günü bir boşluk olduğunu istersem o gün gelebileceğimi belirtti.

Telefondaki görevli DS 160 formu doldurduysanız Application ID'yi iletmenizi istiyor. Ben telefon konuşmasından önce formu doldurmaya başlamıştım, ID'yi paylaştım. Vermeseniz de bir sorun yok. 

Bu telefon konuşması sırasında aklınıza gelen sorularınızı sıralayın.

Görüşme bittikten sonra randevu günü, saati ve istenen belgeleri belirten bir mail geliyor. Maili Randevu Onay Maili - Amerika Vizesi II yazımda paylaştım.

Bu noktadan sonra yapmanız gereken
  •  DS-160 formunu doldurmak, 
  •  İstenen şartlarda fotoğraf çektirmek,
  •  Bankaya seçtiğiniz vize türünün ücretini yatırmak, 

DS-160 Formu 

Görüşme gününden 2 gün önce bu formu doldurmanız gerekiyor.

DS-160 formu İngilizce dolduruluyor . İmleç ile soruların üstüne geldiğinizde Türkçe açıklaması geliyor.  Bunun dışında metin olarak çok fazla bir şey yazmıyorsunuz. Mesleğinizi açıklarken birkaç cümle yazmanız gerekiyor.

DS-160 formunu ilk açtığınızda size verdiği Application ID'yi not edin. Formdan istediğiniz zaman çıkıp  Application ID'yi ve güvenlik sorusunu cevaplayarak geri dönebilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken bu form bir süre için sistemde saklanıyor. Uzun süre saklamak istiyorsanız, ileride de işime yarar diyorsanız kendi bilgisayarınıza indirip saklayabilirsiniz. İstediğinizde yükleyip formu incelersiniz.

DS-160 formunda ilerlerken bulunduğunuz adımı tamamlamanız gerekiyor. Yani sayfadaki bilgileri eksiksiz doldurduktan sonra bir sonraki adıma geçebiliyorsunuz.

Form hakkında bilmeniz gereken diğer önemli bir nokta da, form da sizi tanıyan bir kişi ya da organizasyon ismi istenmesi. Bunun dışında kalacağınız yerin adresini de belirtmeniz isteniyor. Ben rezervasyon yaptığım otelin adresini girmiştim. Hatta sırf buraya bir adres yazmak için rezervasyon yaptım, vize görüşmem sonrasında da iptal ettim.

DS-160 formunun son adımında forma fotoğraf yüklemeniz isteniyor. 

Fotoğraf

İstenen fotoğrafın boyutları sitede belirtiliyor. İster bunları not alıp istediğiniz fotoğrafçıda fotoğraf çektirin isterseniz de yine sitede belirtilen fotoğrafçılardan birine gidin. Ben Taksim'de çektirmiştim.

 Fotoğrafçıdan, fotoğrafımı mail atmasını istemiştim, sonra da formuma yüklemiştim. Fotoğrafı tarayarak da DS-160 formuna yükleyebilirsiniz. Eğer fotoğrafı yükleyemezseniz  yanınızda götürün. Zaten formu doldurduktan sonra da bu şekilde belirtiyor. Girişte güvenlikten geçtikten sonra görevli getirdiğiniz evraklarınıza bakıyor, fotoğrafı yüklemediyseniz DS-160 formuna zımbalıyor. 

Göçmen olmayan Amerika Vizesine başvurmak için ABD Konsolosluğu'nun sitesinden detaylı bilgi alabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder