5 Ekim 2010 Salı

Ucuz Uçak Bileti, Ryanair Rehberi

Erasmus öğrencisiyseniz ve gezmeye kararlıysanız, ryanair sizin için bulunmaz bir cevherdir. Özellikle kış dönemlerinde inanılmaz fiyatlara uçuşlar bulabilirsiniz.
Ben gideceğim yerlere uçak biletlerine bakarak karar verdim hep. En ucuz uçuş neresi ise rotamızı oraya çeviriyorduk. Örneğin 20 euroya Belçika'ya gidiş-dönüş bileti almıştım. 20 euro ya... İstanbul'dan İzmir'e gidemezsin. 

Ben de bu yazımda sizlere ryanairden bahsetmek istiyorum biraz.

Uçak biletlerinin bu kadar pahalı olmasının nedeninin uçakta yapılan yemek servisi olduğunu duymuştum. Ryanair gibi ucuz uçak şirketlerinde ücretsiz yemek servisi yok bu nedenle. Uçuş boyunca başınızı şişirip sürekli bir şeyler satmak için ilanlar yapıp duruyorlar. 

Diğer bir nokta da oturacağınız koltukların numarasız olması. Böyle bildiğiniz yer kapma durumu. Kafanıza göre istediğiniz yere oturabilirsiniz. 

Ayrıca uçağa 10 kg'ye kadar ağırlıkta belli ölçülere uygun çanta alabiliyorsunuz. Bir çanta alma hakkınız var. Ama eğer bavulunuz varsa uçak biletini alırken bunu belirtiyorsunuz ve ek bir ödeme yaparak bagaja veriyorsunuz.

Biletinizin online check-in'ni siz internetten yapıyorsunuz. Uçuş saatinizden 4 saat öncesine kadar internet üzerinden yapıp çıktı almamız gerekiyor. Eğer yapmazsanız havaalanındaki gişelerden ücret ödeyerek yaptırmanız gerekiyor.
AB üyesi ülkelerin vatandaşları online check-in yapıp yazıcıdan aldıkları biletleriyle hiç ryanair gişesine uğramadan kontrol kapısına gidip uçağa girebiliyorlar. Bizim gibi AB üyesi olmayan ülke vatandaşları, öncelikle çıktılarını ryanair gişesinden onaylatıyorlar, pasaportumuz görevli tarafından kontrol ediliyor ve kontrol edildiğine dair bir mühürleniyor. Daha sonra kontrol kapısına gidip uçağa geçebiliyoruz.

http://www.ryanair.com/en, boş zamanlarınızı verimli bir şekilde harcayabileceğiniz bir site. :) E hadi durmayın, gezi planlarına başlayın....






3 yorum:

  1. merhaba
    eylulde polonyaya gidiyorum
    ryanairi cok duydum ama ben nedense bahsettikleri kadar ucuza bilet bulamiyorum orda
    acaba aramayi mi beceremiyorum, yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
  2. nereye ve ne zaman gitmek istiyorsun? Ben genelde neresi ucuzsa oraya gidiyordum. :) Bir de wizzair var. Hatta wizzairin Antalya'dan yurtdışına uçuşları var.

    YanıtlaSil
  3. tekrar merhaba...başak acaba bir mailin varsa onu alabilir miyim seninle daha detaylı konuşabilmek için :) merak ettiğim çok şey var... ya da sen yazar mısın bana hardcandy_2011@hotmail.com

    YanıtlaSil