10 Temmuz 2010 Cumartesi

Erasmus Başvuru Süreci

Bu yazı Fransa'da erasmus yapacak olan canım arkadaşım Diyar Erdoğan'a ithafen yazılmıştır. :)

Erasmus, erasmus... Mutlaka gidin :) Başvuru sürecinde bitmek bilmiyormuş gibi görünen evraklar sizi korkutmasın... Kabul ediyorum uğraştırıcı, zaman zaman bıktırıcı hatta caydırıcı ama değiyor çekilen tüm sıkıntılara...

Erasmustan yeni dönmüş biri olarak sizinle evrak deneyimimi paylaşayım dedim...

İlk adım Application Form ve Learning Agreement'in gidilecek üniversiteye gönderilmesi... Learning Agreement'a seçeceğimiz dersleri yazıyoruz. Derslerde sonra değişiklik yapabiliyoruz. Zaten form 2 sayfadan oluşuyor. 2. sayfası yapacağımız değişiklik için. Ben ilk seferde sadece ilk sayfayı göndermiştim gideceğim okula. Sonra Varşova'da bazı dersleri değiştirdim ve değiştirdiğim dersleri yazıp formu Türkiye'ye gönderdim. 

Application Form'da da en can alıcı kısım "Briefly state the reasons why you wish to study abroad?" sorusuna verilecek yanıt olabilir. Ben kendi yanıtımı burada paylaşayım:


I would like to study abroad because I want to see how the "life" is outside my country. I want to meet new people, learn their language and culture, see different places, hear different sounds, improve myself and so on. I chose Warsaw University of Technology, because it is good at Electrical and Computer Engineering and Informantion Technologies. I want this to be a great educational and life experience. Also I believe, it will be useful for my career.

Formu doldururken insan acaba kabul edilecek miyim diye düşünme telaşıyla stres oluyor. Ama ortalamanız 2'nin altında olmadığı sürece reddedilmeniz söz konusu değil. Fransa'ya gidecek arkadaşların formun Fransızca versiyonunu doldurmaları gerekiyor. AB Ofisi'ndeki görevli, bir grup öğrencinin formu Fransızca doldurmadıkları için reddedildiklerini söylemişti. 




Formları doldurup 3'er nüsna haline getirip AB Ofisi'ne ve bölüm koordinatörüne onaylattıktan ve trabskriptinizi ekledikten sonra gideceğiniz okula gönderebilirsiniz :)
Biz PTT'den göndermiştik. 7.5 tl tutmuştu. Bir arkadaşımızın işi acildi, İsveç'e aps ile göndermişti 85 tl ödemişti... 

Eğer garanti olsun isterseniz ya da süreniz azsa evrakları tarayıp bölüm koordinatörünüz aracılığıyla mail gönderebilirsiniz. Evrakları imzalayıp onaylıyorlar ve kabul belgesiyle birlikte bölüm koordinatörünüze ya da AB ofisine 2 kopyasını gönderiyorlar.


Erasmus sürecinde Ulusal Ajans'ın sayfası ve kendi üniversiteniz ile gideceğiniz üniversitenin erasmus sayfasını sık sık ziyaret etmeyi unutmayın. 

Eğer Erasmus Yoğun Dil Kursu Programı'na katılma şansınız varsa bu fırsatı kaçırmayın :)

15 yorum:

  1. çok teşekkür ederim Başakcım.Yanaklarından öpüyorum:D
    Daha yolun yarısını geçtik daha seni çok meşgul edeceğim sorularımla=)

    YanıtlaSil
  2. Her zaman canım :) Sorularını yanıtlamaya hazırım :)

    YanıtlaSil
  3. Saol canım benim:D
    ayrıca bu blog yazma konusunda da kutluyorum,sayfan çok güzel olmuş zaten yazıların da çok akıcı :D verdikleri bilgilerin öneminden bahsetmiyorum bile:))

    YanıtlaSil
  4. Selamlarr. Ben de polonyada erasmus proğramına katılmak istiyorum. Psikolojik Danışmanlık ve rehabilitasyon okuyorum 2. sınıfta seneye 2. dönem düşünüyorum. Bu konuda hangi şehiri önerirsiniz? Hocaları tamamen anlayabiliyormusunuz ve derslerin zorluk dereceleri nasıl? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Yunus Emre,
    Ben Varşova'da 5 ay kalmıştım. Polonya'da bulunduğum süreç içerisinde birkaç şehri gezme imkanım da oldu. Krakow, Poznan, Wroclaw'a gittim. Bu şehirler Türkiye'deki şehirlere kıyasla çok küçükler.
    Krakow, Varşova'dan daha güzel. Daha turistik olduğunu söyleyebiliriz. Benim önerim Krakow :)
    Senin okulun hangi okullarla anlaşmalı?
    Benim okulumda dersler İngilizce ve Lehçeydi. Erasmus öğrencileri dışında da farklı programla gelmiş yabancı öğrencilerde vardı. Ben de onlarla birlikte İngilizce dersler almıştım. Hocaların İngilizcesi anlaşılırdı, dil açısından sorun yaşamadım.
    Ancak dil konusu gideceğin okula bağlı. Okulun dili sadece Lehçe olabilir. Bunu mutlaka araştır.
    Bunun bazen yararı da olabiliyor. Dil Lehçe olunca yani senin dersleri anlama şansın 0'a yakınken şansın da yaver giderse, İngilizce ödev yaparak dersi geçebiliyormuşsun. Hocalar böyle bir imkan tanıyormuş. "Sen Erasmus öğrencisisin git gez, derse gelme." diyenler bile oluyormuş.
    Ben derslerde de çok zorlanmadım. Sadece çok ödev oluyordu. Genelde Erasmus öğrencileri derslerde sunum yapıyorlar. Ancak benim okulumda pek çok yabancı öğrenci olduğu için Erasmus olmak bir fark yaratmıyordu.
    Dediğim gibi gideceğin okulu araştır. Dilini, derslerini, daha önce o okula giden birinden yardım alabilirsin.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar Başak,

    Ben de senle aynı okulda ve aynı bölümdeyim. 2. sınıfım ve eğer sıralamam uygun olursa aynı okulu tercih etmeyi düşünüyorum. Merak ettiğim birkaç şey var yanıtlarsan cok memnun olurum.

    Tüm dersleri ingilizce alma şansımız yok mu?

    Okulumuzun hocaları ders saydırma konusunda problem çıkarıyorlar mı?

    Yanlış bilmiyorsam 3. sınıfta bir ara proje var. Bunu da orada mı yaptın? Evet ise saydılar mı?

    Açıkçası gitmeyi çok istiyorum(1 sene) ama fazla ders bırakma niyetinde de değilim.

    YanıtlaSil
  7. Benim gittiğim üniversitede öğrenciler okula başlarken seçim yapıyorlarmış, bölümlerini ya tamamen İngilizce ya da Lehçe okuma şansları varmış. Yani okulda 2 eğitim dili söz konusu. Dolayısıyla bölümlerin hem İngilizce hem de Lehçe versiyonu oluyor. Kısacası tüm dersleri İngilizce alabilirsin :)

    Ders saydırma konusuna gelince, okula başvuru sırasında ders formunu dolduruyorsun, orada seçebileceğin dersleri bizim bölümdeki sorumlu Erasmus hocası ile konuşursun, seçmeyi düşündüğün dersleri sorarsın, saydırma imkanın olup olmadığını konuşursunuz.

    Benim tüm derslerim sayıldı. Zaten derslerimiz çok benziyor. O konuda sorun yaşayacağını sanmam. Sen yeter ki geç :)

    Ben 4. sınıfta gittim. Ara projemi de bitirme projemi de buradayken bitirmiştim. Proje konusunu da erasmus hocanla konuşman daha doğru olur.

    Ben Polonya'dan çok memnun kaldım, umarım sen de gidebilirsin.
    Başarılar ve kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Başak tekrar merhabalar,

    Şu anda polonya için gerekli belgeleri hazırlamakla meşgulüm. Merak ettiğim bir konu var. Yurtlarla alakalı bir belge yok burada? Kalacak yer konusu nasıl hallediliyor?

    YanıtlaSil
  9. Bir de yoğun dil kursu için nereye başvursam acaba ya? :D

    YanıtlaSil
  10. Kalacak yer için mutlaka gideceğin okuldaki kişilerle iletişime geçip sor. Okulun yurdunda kalma imkanın olabilir. Bunun için gerekli prosedür okula göre değişir. Polonya da esn klupleri çok aktif. Gideceğin okulun esn klubu varsa onlara mail at hatta sana yardımcı olacak bir mentor iste :)
    Dil kursu için hangi şehirler var. Bence Krakow :) Krakow, Varşova'dan çok daha güzel :)

    YanıtlaSil
  11. basakcım ben okul öncesi ögretmenliği okuyorum.erasmusta polonya yı düşünüyorum ama üniversiteler hakkında hiç bilgim yok.arastırma yaptım ama hepsi güzel seyler yazmıs.hangi üniversite güzel hangi sehir uygun(ucuz) bilmyorum.ebru_zcnl@hotmail.com dan bana ulasır mısn

    YanıtlaSil
  12. Tekrar merhaba Başak,

    Belgelerimi ptt ile gönderdim, yurtdışı posta takibinde en son girdi şu şekilde Receive item at office of exchange (Otb) ve mayısın 8'inde girilmiş. Endişelenmeye başladım, senin gönderin ne kadar sürede karşı tarafa ulaşmıştı acaba?

    YanıtlaSil
  13. Açıkçası çok hatırlamıyorum ama 10 günü geçmişti galiba. Gönderdiğin evrakları tarayarak mail olarak da gönderme şansın varsa o şekilde de mail at. Bazen evrakların hızlı bir şekilde iletilmesi gerekiyor. O durumda evraklar imzalanıp okuldaki erasmus sorumlusu tarafından maille gönderilebilinir. İstersen bir hocanla konuş. Gideceğin okulun başvuru süresi sona erecekse yakın bir tarihte maille evraklarını gönderebilirsin.

    YanıtlaSil
  14. ibru-92 selam :)
    bence en güzel şehri krakow :) Eğer Krakow'a gitme şansın varsa kaçırma derim :) Ucuzluk olarak da Polonya diğer Avrupa ülkelerine göre ucuz. Eğer çok gezmeyi düşünmüyorsan İstanbul'da okuyan bir öğrencinin harcayacağı para ile idare edebilirsin. Ben ilk gittiğim ay annem sana İstanbul'dayken daha çok para gönderiyorduk demişti :) Hiben de büyük ölçüde yeterli olacaktır oradaki harcamaların için.

    YanıtlaSil