13 Haziran 2011 Pazartesi

SORU-CEVAP

Erasmus Hakkındaki Her Soru İtinayla Cevaplanır!

26 yorum:

  1. seneye erasmusu polonya koszalin de geçireceğim önerileriniz nelerdir :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Şubat-Haziran 2012 arasında Medical Univrsity of Warsaw 'da Erasmus yapacağım. Gelirken valizimi daha çok nelerle doldurayım? Bu üniversiteyle ilgili bilginiz var mı? Varşova ile ilgili tavsiyeleriniz neler? Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Sanirim warsaw uni of tech. de bilgisayar muh. okudun. Bende ayni durumdayim. Ders zorlugu nasil ve cok zorluyorlar mi? Tesekkurler..

    YanıtlaSil
  4. @utkq Kozsalin'e hiç gitmedim. Kuzeyde kalıyor. Almanya ve Litvanya sınırına yakın. Kolaylıkla o ülkelere de geçebilirsin. Benim genel olarak önerim, gitmeden önce mutlaka mentor bulman, gerek mentorunle, gerek okuldaki danışmanınla iletişime geçip kalacak yer ayarlaman.
    @Halik Volkan TEKAYAK Öncelikle mutlaka kalın şeyler al. Ben Haziran'da kazakla yattığımı hatırlıyorum. Genelde ceket, hırka vs. götürürsen daha iyi. Parti ortamında kazakla durmak pek hoş olmaz tabi :) Bir de önerim yağmurlukta götürmen. Bol bol yağmur yağıyor çünkü. Ağırlıklı olarak kışlık götür bence. Ama ne olursa olsun kilo sınırını aşma, hatta altında kal. Çünkü dönüşte çok problem oluyor. Şimdiden votkalara yer ayırman lazım :)
    @Merlin Dersler çok zor değildi bence. İnsan erasmus modunda çok çalışamıyor ama geçmekte de zorlanmıyor. Ancak çok sık ödev veriyorlar. Bir de quizler var. O açıdan zaman zaman boğucu olabiliyor. Ama erasmus olarak bu boğuculuğu pek de hissetmiyor insan :) Devam da zorunlu değil ancak hocalar derste quiz vs yapıyorlar. Derse devam etmezsen o açıdan zorlanabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. merhabe,blog için teşekkürler,çok faydalı oldu. Ben de 3 hafta sonra Wroclaw'a gidiyorum.Benim sorunum Türkiye'yle iletişimle ilgili. Buradan en ucuz nasıl aranırım,ben nasıl ararım? İnterneti kullanırım tabii ama telefon da çok önemli. Bu konuda bi tavsiyen varsa çok sevinirim..

    YanıtlaSil
  6. tuitalk.com var. Buradan ev telefonlarını ücretsiz arayabilirsin ancak çok randımanlı değil. Konuşurken kopmalar olabiliyor ama yine de hiç yoktan iyi. Çünkü tamamen ücretsiz:)
    Benim Turkcell hattım vardı ve bir dakikası 5 tl civarındaydı. Şu an tarifeler nasıldır bilemiyorum Kuzey Avrupa Ülkelerinden yapılan aramalar çok pahalı oluyor. Ama Avea daha uygun olabilir.Şu an Avea'da çalışıyorum da :) Onu bir araştır derim.
    Ama ben en iyi çözümü orada hat alıp Türkiye'deki ev telefonlarını aramakta bulmuştum. Oryantasyonda bize hat vermişlerdi.Sen de gitmeden sorarsın ya da gidince öğrenirsin. En ekonomik şekli bir Polonya hattı kullanmak oluyor.

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler,hemen araştırmaya başlıyorum:)

    YanıtlaSil
  8. Bu site sizce nasıl?

    http://www.erasmusgunlugu.com/

    YanıtlaSil
  9. peki bu site sizce nasıl ?? :)

    http://www.polonyarehberi.com

    YanıtlaSil
  10. Merhaba benim bir sorum olacaktı; devletin verdiği hibe ne kadar yeterli olur bu sene 403 avro veriyorlar. Kalacak yer için en ucuz neresi ? Mititary universty of technology hakkında bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
  11. Ben 300 euro almıştım. Polonya içinde kaldığın sürece yeterli olur, hatta artar bile :) Ama eğer diğer ülkeleri de gezmeyi düşünüyorsan biraz daha takviyeye ihtiyacın olabilir. Kalacak yer için gideceğin yer ile irtibata geçmeni öneririm. Erasmus öğrencilerine yurt konusunda çok yardımcı oluyorlar. Bir de benim gözlemlediğim üniversitelerin yeterli sayıda yurdu olduğu. Erasmus koordinatörü ile iletişime geçip yurt başvuruları hakkında bilgi almanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  12. ben gideyim o zaman durmayım daha :)

    YanıtlaSil
  13. Peki ne kadar ingilizce bilmem gerekiyor ?

    YanıtlaSil
  14. En önemli sorunum Türkiye'ye döndüğümüzde tekrar almamız gereken dersler olucak mı ? ve ben büyük ihtimal Wyzsza Szkola Administracjı W Bielsku- Bıalej ye gideceğim bu üniversitenin öğrenim dili ingilizce mi?

    YanıtlaSil
  15. Gideceğin üniversitenin sitesinden veya erasmus danışmanından üniversitenin dili hakkında bilgi edinebilirsin. Türkiye'deki üniversitenden kaç ders alman gerekiyor, hepsini Polonya'da alacabilecek misin? Bunlardan geçebilecek misin? Ona göre tekrar alman gerekir veya gerekmeyebilir.

    YanıtlaSil
  16. çok temel bir soru olacak ama 2.88 ortalamam var ve ingilizce sınavından 60 aldım maalesef. erasmusla vıyanaya gitme olasılıgım çok mu düşük

    YanıtlaSil
  17. Bu tamamen sınava giren diğer kişilerin puanına, kaç kişinin gideceğine, gidecek kişilerin ülke seçimine bağlı. Benim bir yanıt vermem mümkün değil :)

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, önümüzde ki yıl güz döneminde Vistula üniversitesine gideceğim bir aksilik olmazsa. Yaşam giderleri nasıldır? Erasmus hibesi yeterli olur mu? Ve maalesef üniversitenin kendi yurdu yokmuş devlet yurtlarını önerir misiniz kız öğrenciler için? Şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  19. Ben Erasmus öğrencisiyken hibe Polonya için 300 Euro'ydu. Polonya'daki harcamalarım için yetiyordu. Devlet yurdunda kalmadım, üniversite yurdunda kalmıştım. Devlet yurtları nasıl bilemiyorum. Benim kaldığım yurt karmaydı. Herhangi bir sorunla karşılaşmadım.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ben bu yaz staji için ya Prag2 ya da Varşova seçeceğim ama.cok kararsiz kaldim acilen tercih etmem lazim ustelik prag a gidersem tek olacağım ama polonyada 3 kiz arkadaş gidecegiz ne yapmalıyız bilemedim

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Büşra. Hangi şehirlerde staj yapma şansın var?

    YanıtlaSil
  22. Varşova da yapacağım yada Prague 2 de . Okul öncesi staji yapacagim ve haziran 18 de gidip eylul 21 de döneceğim. Acikcasi polonyanin ucuz olmasi beni cok etkiledi ama prag da cok guzelmis. Ingilizcem oldukca iyi ama herkes tek git tek git diyor~ acikcasi tek gitme taraftari değilim pek ..

    YanıtlaSil
  23. Prag güzel ama Prag'a her zaman gidebilirsin. Türkiye'den bir sürü tur var Prag'a. Ayrıca ben bundan 3 yıl önce Prag'a gittiğimde bana çok pahalı gelmişti. İtalya kadar pahalı diye yorum yapmıştım o zamanlar. Yani maddiyat ön plandaysa bence Varşova'yı seç.
    Dil konusuna gelince üç kişi gidip başkalarıyla konuşabilirsin. Tek kişi gidip kimseyle konuşmadan da dönebilirsin :) Bu da sana bağlı.

    YanıtlaSil
  24. Son yorum herşeyi açıklamış çok teşekkür ederim. Kabul mektuplarının örneğini yolladık orda Warsaw Trilingual Pre-School and Nursery kurumundan kabul aldık yanıt bekliyoruz. Alkol tüketmiyoruz sigarada yok bu konuda para bira cepte kalır gibi geliyor. Hibenin üstüne ancak 200-250 € harçlık alabilirim ( 600 tl gibi birşey ) umuyorum bu diğer ülkeleri gezmek için bize yeterli olur :))

    YanıtlaSil
  25. ben bi acenta vasıtasıyla bir yıllığına Koszalin e gidicem gönüllü rehberlik ve dil egtimi ,ç,n hersey onlara ait olacak. öğrenmek istediğim bu sehirde yapabilir miyim ve ne tür zorluklarla karşılaşabilirim ?

    YanıtlaSil